S-a semnat contractul pentru primul lot al Drumului Expres Arad-Oradea

drum expres arad oradea

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat joi, după semnarea contractului pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea, că este o cursă contra cronometru, iar România nu trebuie să nu piardă oportunitatea de a face parte din culoarul Nord-Sud, cel mai scurt şi cel mai convenabil economic.
Ministrul Transporturilor a declarat într-o conferinţă de presă că a considerat important de când a venit în această funcţie acest proiect, pentru că Arad-Orade, continuat cu autostrada Arad-Timişoara de la Timişoara în jos spre Moraviţa, urmând să se facă legătura cu Belgradul, este veriga lipsă în a face cel mai scurt drum din Nordul Europei în Sudul Europei, adică de la Marea Baltică, Gdansk – Varsovia vine până la graniţa cu Slovacia trecând Munţii Tatra, în Ungaria Debreţen, Oradea- Arad- Timişoara -Moraviţa, Belgrad -Salonic.
”Dacă vă uitaţi pe hartă, este cel mai scurt drum Nord-Sud. Noi trebuie să ne mişcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă, altfel, există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există, care unele dintre ele pot să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru”, a spus ministrul.
Grindeanu a precizat că este primul contract care se poate semna astfel încât România să nu piardă această oportunitate de a face parte din acest culoar Nord-Sud, culoarul cel mai scurt şi cel mai convenabil economic. ”E o cursă contra cronometru, dacă pot să spun aşa, pe care eu sper ca noi, ca ţară, să o câştigăm”, a subliniat ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a mai spus că pe Timişoara-Moraviţa se aşteaptă de la colegii de la CNAIR ca undeva în câteva săptămâni să avem câştigătorii, cel puţin pe unul din aceste loturi, astfel încât să se poată intra în faza de atribuire şi pe cele două loturi de la Timişoara-Moraviţa, urmând să se intre în faza de execuţie.
Contractul pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea a fost semnat între CNAIR şi o Asociere de constructori români şi ucraineni.
Potrivit ministerului, acest contract are o valoare de 2,32 miliarde de lei (fără TVA), o perioadă de execuţie a lucrărilor (FIDIC roşu) de 24 de luni şi este finanţat prin Programul Transport 2021-2027.
Pe traseul acestui lot, în lungime de 33,7 km, vor fi construite inclusiv:
– un pasaj (727 metri) peste calea ferată şi DC77;
– două parcări (fiecare prevăzută cu 3 staţii de incarcare pentru autoturismele electrice);
– un Nod rutier care asigură conexiunea cu drumul de legătură Centura Oradea-A3,
– un Nod rutier la intersecţia cu drumul comunal 77 ( DC77);
– un Nod rutier în zona localităţii Gepiu (la intersecţia cu DN79);
– un Nod rutier în zona localităţii Salonta (la intersecţia cu DJ 795).
Contractul prevede şi construcţia drumului de legatură cu DN 79 (Salonta), care va avea o lungime de 5,3 km.
Drumul expres Arad-Oradea are o lungime totală de 120,47 km şi este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (33,7 km) la care se adaugă drumul de legatură (5,3 km) cu DN 79 (Salonta).
– Lotul 2 (39,7 km) la care se adaugă drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km).
– Lotul 3 (47,07 km) la care se adaugă Drumul de legatură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest.
Acest nou drum expres va face parte din coridorul european strategic Via Carpathia care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică-Marea Neagră şi Marea Mediterană, mai spune Grindeanu, scrie stiripesurse.ro.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *