Piața auto din România a scăzut cu peste 30%, în luna mai

masini4

Piața auto din România traversează una dintre cele mai severe scăderi din ultimii ani. Potrivit datelor oficiale publicate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGCPI), înmatriculările de autoturisme noi s-au prăbușit în luna mai cu 32,7% față de aceeași lună din 2024. Doar 10.521 de mașini noi au fost înmatriculate luna trecută, în condițiile în care, în mai 2024, erau aproape 16.000, scrie tvrinfo.ro.
Motivul principal? Întârzierea programului Rabla 2025, care trebuia să fie lansat în martie, dar a fost amânat de Administrația Fondului pentru Mediu. Această amânare a blocat deciziile de achiziție ale miilor de clienți care sperau la subvenții pentru a-și cumpăra o mașină nouă.
Contextul economic tensionat și incertitudinea fiscală au accentuat reticența românilor de a face investiții majore, inclusiv în bunuri de folosință îndelungată, precum autoturismele.
În paralel, piața second-hand a explodat. Numărul mașinilor rulate înmatriculate în luna mai a crescut cu 34,28%, ajungând la 33.043 de unități – de trei ori mai mult decât cele noi. Cumulat, în perioada ianuarie–mai 2025, au fost înmatriculate 53.745 de autoturisme noi, în scădere cu 12,1% față de primele cinci luni din 2024. În schimb, mașinile la mâna a doua au crescut cu peste 30%, totalizând 163.983 de unități.
În topul preferințelor rămâne Dacia (14.875 de unități), urmată de Toyota (4.880) și Skoda (4.390).
Mesajul pieței este clar: fără predictibilitate și programe guvernamentale eficiente, industria auto riscă să intre într-o spirală negativă.
În lipsa Rabla, clienții migrează masiv spre piața second-hand, unde România continuă să fie un „cimitir auto” al Europei.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *