Afacerile din comerț au crescut cu 2,6% în primele șase luni

Începând cu 2022, magazinele vor fi obligate să afișeze cel mai mic preț pentru produsul redus în ultimele 30 de zile

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul barometru pentru consumul privat, a marcat în primele şase luni din 2025 o creştere de 2,6% ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 5,9% şi la vânzările de carburanţi cu 2,2%. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%, arată datele transmise miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut, pe ansamblu, cu 3,4% în primele şase luni din 2025 comparativ cu perioada similară din 2024, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (plus 7,0%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 1,1%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%.
În luna iunie, faţă de iunie 2024, afacerile din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,8%, serie brută, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (plus 5,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 2,8%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%.
Comparativ cu mai 2025, în iune, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută, cu 1,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,1%, conform zf.ro.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *