Afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu 3,1%, în primele șapte luni

Începând cu 2022, magazinele vor fi obligate să afișeze cel mai mic preț pentru produsul redus în ultimele 30 de zile

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a marcat în primele şapte luni ale anului o creştere de 3,1% ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 5,8% şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 3,7%.
În aceeaşi perioadă vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut 0,7%, arată datele transmise joi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
În luna iulie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 5,3%, serie brută, comparativ cu luna iulie 2024, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 11,5%), vânzările de produse nealimentare (plus 5,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 1,8%).
Raportat la luna iunie 2025, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut, pe ansamblu, cu 7,1%, serie brută, comparativ cu luna precedentă. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate s-a majorat cu 10,7%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat un plus de 6,3%, în timp ce vânzările de produse nealimentare s-au majorat cu 6,1%, scrie zf.ro.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *