Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 3,5% în primul trimestru

Începând cu 2022, magazinele vor fi obligate să afișeze cel mai mic preț pentru produsul redus în ultimele 30 de zile

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, în primul trimestru din acest an, față de perioada similară din 2024, atât ca serie brută cu 3,5%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 4%, arată datele publicate, joi, de Institutul Național de Statistică (INS).
Creșterea pe serie brută se datorează avansului privind vânzările de produse nealimentare (+7,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 2%.
Pe serie ajustată, s-au înregistrat creșteri în vânzările de produse nealimentare (+7,6%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,2%).
Conform INS, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna martie 2025, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 12,7%, ca urmare a creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+14,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+13,3%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%).
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna martie 2025, comparativ cu luna precedentă, cu 0,3%, ca urmare a scăderii înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-2,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au rămas la același nivel, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,8%.
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna martie 2025, comparativ cu luna martie 2024, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 4,9%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+11,6%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 1,3%, scrie agerpres.ro.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *